ILOŚĆ ORAZ SPOSOBY UŁOŻENIA PALET W KONTENERACH MORSKICH.
Celem ułatwienia planowania załadunku ładunków na paletach do kontenerów przedstawiamy poglądowe sposoby załadunku palet do kontenerów w transporcie morskim kontenerowym.
Jednym z podstawowych warunków optymalnego wykorzystania wnętrza kontenera jest prawidłowe ułożenie w nim możliwie największej partii ładunków — nie przekraczając przy tym maksymalnego dopuszczalnego ciężaru użytkowego / dopuszczalnej wagi brutto ładunku / i to w taki sposób, aby jednostkowe partie ładunku nie zostały uszkodzone podczas załadunku, przewozu i wyładunku.
Napełniając jakikolwiek kontener uniwersalny czy specjalny (z wyjątkiem kontenerów-tankow) ładunkiem umieszczanym na paletach — wykorzystanie jego powierzchni ładunkowej nigdy nie osiągnie 100% i uzależnione będzie bezpośrednio od sposobu ustawienia palet w jego wnętrzu.
W przewozach kontenerowych dopuszczalne jest piętrzenie palet z ładunkiem, należy wiec przestrzegać maksymalnej wysokości ładunku liczonej wraz z paletą umożliwiającej załadunek palet z ładunkiem do odpowiedniego typu kontenera.
Wymiary kontenerów dostępne są w zakładce KONTENERY http://www.euro-shipping.com.pl/?page_id=16
Ładunki w kontenerach podlegają ograniczeniom i limitom wagowym w transporcie.
Ograniczenia i limity wagowe dla ładunków w kontenerach w transporcie lądowym na terenie Polski dostępne są na stronie http://www.euro-shipping.com.pl/?page_id=405
Poniższe rysunki prezentują przykładowe ustawienie palet w kontenerze i mają charakter wyłącznie poglądowy.
Kontener morski 20 ft uniwersalny
– można załadować w 1 warstwie 11 europalet o wymiarze 800 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
– można załadować w 1 warstwie 9-10 palet przemysłowych o wymiarze 1000 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
Kontener morski 40 ft uniwersalny
– można załadować w 1 warstwie 24-25 europalet o wymiarze 800 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
– można załadować w 1 warstwie 20-21 palet przemysłowych o wymiarze 1000 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
Kontener morski 40 ft Pallet Wide * / poszerzany /.
* Wyłącznie na rynek Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
– można załadować w 1 warstwie 30 europalet o wymiarze 800 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
Kontener morski 45 ft Pallet Wide * / poszerzany /.
* Wyłącznie na rynek Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
– można załadować w 1 warstwie 33 europalety o wymiarze 800 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
Kontener morski 20 ft Reefer / chłodniczy /
Aby zapewnić poprawna prace generatora oraz skuteczna wymianę powietrza w kontenerze ładunek musi być załadowany maksymalnie do czerwonej linii wymalowanej wewnątrz kontenera.
Wymagana wolna przestrzen wewnątrz kontenera pomiędzy dachem a towarem minimum 12 cm zapewniająca odpowiednia wymianę powietrza w kontenerze.
– można załadować w 1 warstwie 10 europalet o wymiarze 800 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
– można załadować w 1 warstwie 9 palet przemysłowych o wymiarze 1000 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
Kontener morski 40 ft Reefer / chłodniczy /, 40 ft Reefer High Cube / chłodniczy podwyższony /
Aby zapewnić poprawna prace generatora oraz skuteczna wymianę powietrza w kontenerze ładunek musi być załadowany maksymalnie do czerwonej linii wymalowanej wewnątrz kontenera.
Wymagana wolna przestrzen wewnątrz kontenera pomiędzy dachem a towarem minimum 12 cm zapewniająca odpowiednia wymianę powietrza w kontenerze.
– można załadować w 1 warstwie 23 europalety o wymiarze 800 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /
– można załadować w 1 warstwie 20 palet przemysłowych o wymiarze 1000 x 1200 mm / dla towaru nie wystającego poza obrys palety /