Chinese (Simplified)EnglishGermanPolish

ZABEZPIECZENIA – KONTENEROWE PLOMBY BUTELKOWE

Transport kontenerowy to nie tylko łatwość przeładunków i organizacji dostaw ładunkow ale przede wszystkim kwestia jak zabezpieczyć ładunek i zapewnić jego bezpieczeństwo.

Realizujac obsługe ładunków transportem kontenerowym dla naszych klientów dostarczamy certyfikowane kontenerowe plomby butelkowe / container bolt seal / zapewniające bezpieczeństwo ładunku,  spełniające wymagania i standardy ISO/PAS17712 i C-TPAT oraz posiadajace akceptacje służb celnych np. USA, UK.

Do zabezpieczania kontenerow specjalistycznych z otwieranym twardym dachem lub plandeką / dla kont. 20 OT, 40 OT, 40 HT, 40 HCHT / stosowane są plomby paskowe oraz kontenerowe plomby butelkowe.

Logistyka palet w kontenerach dostepna na stronie http://www.euro-shipping.com.pl/?page_id=403

 

ZABEZPIECZENIE ŁADUNKÓW W KONTENERACH

Zasady załadunku, mocowania i zabezpieczenia ładunków w kontenerach morskich uniwersalnych.

Załadowca kontenera morskiego / shipper / odpowiada za jego załadunek, mocowanie i zabezpieczenie ładowanego towaru do kontenera morskiego.

Zamocowanie ładunków w transporcie kontenerowym polega na wykorzystaniu właściwości technicznych poszczególnych typów kontenerów morskich oraz zastosowanie środków mocujących.

Kontener morski jest opakowaniem, które skutecznie chroni i zabezpiecza ładunek w czasie transportu i co najważniejsze sprawny kontener jest szczelny i wodoodporny, zabezpieczając ładunek przed zamoczeniem lub zalaniem.

Niewłaściwy załadunek kontenera morskiego może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji podczas przewozu kontenera i niejednokrotnie powoduje uszkodzenia ładunku oraz samego kontenera. Poprawne zamocowanie towaru w kontenerze ma wpływ na bezpieczeństwo w trakcie jego transportu oraz zdecydowanie wpływa na bezpieczeństwo towaru.

Jednym z podstawowych warunków optymalnego wykorzystania wnętrza kontenera jest prawidłowe ułożenie w nim możliwie największej partii ładunków — nie przekraczając przy tym maksymalnego dopuszczalnego ciężaru użytkowego — i to w taki sposób, aby jednostkowe partie ładunku nie zostały uszkodzone podczas załadunku, w trakcie przewozu oraz wyładunku.

Sama konstrukcja kontenera morskiego stanowi zwykle odpowiedni środek zabezpieczenia ładunków przed przemieszczaniem w różnych kierunkach. Dodatkowo zwykle wystarczy wypełnienie i zabezpieczenie pustych przestrzeni drewnem, styropianem, kartonami lub poduszkami powietrznymi po bokach i przy ścianach czołowych aby uniknąc przemieszczania się ładunku. Prawdopodobieństwo przemieszczania się części ładunku zmniejsza się, jeżeli ładunek zostanie ciasno zapakowany. Należy unieruchomić i ograniczyć możliwość przesuwania się ładunku w kontenerze stosując kliny drewniane, drewno sztauerskie oraz pasy, liny i odciągi wykorzystując oraz mocujac ładunek wewnątrz kontenera za zaczepy i uszy wewnętrzne kontenera.

Po zakończeniu formowania ładunku do kontenera morskiego należy w razie konieczności podjąć środki zapobiegające wypadnięciu ładunku i materiałów mocujących po otworzeniu drzwi. Odpowiednie do tego celu są odciągi taśmowe, pasy, siatki lub blokady drewniane. Można ewentualnie zbudować barierę z drewna.

Wiecej informacji dotyczących specyfiki i zabezpieczania ładunkow w kontenerach dostępne są na stronie http://www.containerhandbuch.de/chb_e/stra/index.html 

 

Po dokonaniu załadunku kontenera załadowca powinien zaplombować kontener zakładając plombę butelkową na prawe drzwi kontenera.

W trakcie dokonywania załadunku towaru do kontenera wskazane jest dokonywanie dokumentacji fotograficznej z załadunku kontenera.

Zawsze należy przestrzegać następujących zasad pakowania, które mają wpływ na bezpieczeństwo towaru w czasie transportu morskiego i lądowego:

– masa ładunku nie może przekraczać nośności kontenera

– masa ładunku nie może przekraczać ograniczeń w transporcie kontenerów

– ładunek musi być równomiernie rozmieszczony na całej powierzchni podłogi kontenera. W jednej połowie kontenera nigdy nie wolno umieścić więcej niż 60% całkowitej masy ładunku, gdyż może to doprowadzić do przeciążenia osi pojazdu

– towarów ciężkich nie należy sztauować na towarach lżejszych, a jeżeli to możliwe, środek ciężkości załadowanego kontenera powinien znajdować się poniżej połowy jego wysokości

Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że kontener nie został załadowany w sposób bezpieczny, to nie zostanie przyjęty do przewozu morskiego i lądowego.